6 Kasım 2010 Cumartesi

Yapma Be Amca!



Malumunuz olduğu üzere dün ölmeden önce yapılacaklar listemdeki "Roger Federer'i aktif tenis hayatı sırasında canlı olarak izlemek" maddesinin üzerini karalamak için Basel'deydim. (Meraklsına Not: Hayır, öyle bir listem yok. Girizgah olsun diye yazdım.) Gece çıkılan tren yolculuğundan dolayı oldukça yorgun olduğum için iki maç arası uyuklasam mı diye düşünüyorken, Majesteleri'nin antrenman yapmak için 15 dakikalığına korta inmesiyle bir anda canlanıp, bir fotoğraf alabilmek için tribünlerin en ön sırasına doğru koşturdum. İtiş kakıştan kurtulup çekebildiğim fotoğraflar istediğim gibi olmadı. Zira bildiğiniz gibi tenis maçlarında ön sıralar tamamen localardan oluştuğu için kortla sıradan izleyici arasında belirli bir mesafe vardır. Hal böyleyken iyi bir fotoğraf için tek şansım localardan biriyle göz göze gelip "Bitte, bitte" diye yalvarmaktı. Ben de öyle yaptım ve feryadımı duyan Credit Suisse locasındaki amca benim telefonu alıp ön sıradan fotoğraf çekmeye razı oldu. Oldu olmasına; ama çektiği fotoğraflar maalesef yukarıda gördüğünüz ikili. Hadi yukarıdaki fotoğrafta iyi niyetliydin; ama Federer'in saçını düzelteceği tuttu. Peki ikinci fotoğraf nedir be amca? Ben Hamburg'dan Basel'e 800 km yolu Roger'ın sırtının fotoğrafı için mi teptim? "Ben sana Credit Suisse'de loca sahibi olacak kodamanlığa erişemezsin demedim; fotoğraf çekemezsin dedim" özlü sözünü bu amcaya ithaf eder, her şeye rağmen beni duyduğu ve fotoğrafı çekerken emek harcadığı için kendisine teşekkür ederim. Basel notlarını ayrı bir yazıda bulabilirsiniz.

1 yorum:

Ümit Mutlu dedi ki...

Olsun, yakından görmek de yeter..