27 Ocak 2010 Çarşamba

Giovani dos Santos!



Artık yabancı çıtamızı o kadar yukarılara çektiniz ki, bundan sonra zor oyuncu beğeniriz :)

Karşı taraf ve Tottenham forumları çıldırmış durumda. Tottenham taraftarlarının ileride çok şey beklediği bir isimmiş Gio. Bizim EPL ile sık sık yaptığımız alışveriş de İngilizler'e "Bu adamlar neden Türkiye'ye gidip duruyor?" dedirtiyor. Cevabı Haldun Üstünel ve Frank Rijkaard bence.

Gio da Jô gibi İngiltere de sönen yıldızlardan. Rijkaard istediyse Barcelona'da çocuğun potansiyelini görmüş olmalı. Satın alma opsiyonuyla ilgili yine çelişkili şeyler söyleniyor. Meksika basını 6 milyon €'dan bahsetmiş ama bence Jô transferi gibi opsiyonsuz olarak kiralandı.

Kewell'la yollar ayrılacaksa çok iyi düşünülmeli. Leo Franco'yu göndermek alternatifi de hesaba katılmalı. Aykut'un bize yaptıklarını düşününce bu da çok iyi bir seçim olmayabilir ama Ufuk'un iyi bir kaleci olacağına inanıyorum. Gönderilecek yabancı konusunda elimiz kolumuz bağlı. Bizi en çok üzecek isim ise şüphesiz Kewell. Ama önceden de söylediğim gibi, alınacak kararın mutlaka mantıklı bir açıklaması vardır. Yoksa bu transfere kalkışmazdı yönetim.

Gio'nun daha çok kanatlarda oynadığını biliyoruz. Gidecek isim Nonda olursa bence forvet olarak oynadığını da görebiliriz Avrupa maçlarında. Bu transfer Caner'in sol kanattaki performansını da düşündüğümüzde, Arda'nın ağırlıkla oynayacağı mevkinin orta sahanın ortası olacağına işarettir. Keita oynamadığında Gio'yu sağ kanatta Arda'dan daha kuvvetli bir alternatif olarak görüyorum.

Bu kadar yatırım, sansasyonel transferler ve büyük isimlerle iki sene içerisinde iyi bir başarı gelmezse bunların hepsi ters tepebilir, Galatasaray yıllarca geriye gidebilir tekrardan. Başarıyı da açmak lazım. İlla ki Avrupa'da kupa almaktan bahsetmiyorum, UEFA'da çeyrek final, Türkiye'de şampiyonluk, seneye Şampiyonlar Ligi'nde en az bir tur atlamak... Sonrasında oyuncuları yüksek fiyatlara yurtdışına satmak ve yavaş yavaş Lyon veya Porto gibi bir takım olmak. Mesela Lisandro'yu yolladıktan sonra Hulk gibi başka bir yetenek çıkarabilmek, on sene öncesinde olduğumuz gibi Şampiyonlar Ligi'nde kalıcı olup Avrupa'ya kendimizi kabul ettirmeye başlamak. Bu işlerin adım adım olması gerek.

Bunun altyapısını kusursuz bir şekilde kurmayı başardı yönetim. Sonraki adım ilk fırsatta Rijkaard'ın sözleşmesini uzatmak olmalı.

Teşekkürler yönetim ve Haldun Üstünel.

Hoşgeldin Gio!

Hiç yorum yok: